ساخت پهپاد 35 گرمی با قابلیت پرواز به مدت نیم ساعت و فیلم + فیلم


مردم می توانند با فناوری های پیچیده پرواز کنند، اما مادر طبیعت همیشه راه های ساده تری را برای انجام این کار انتخاب می کند. به عنوان مثال، دانه ها درخت افرا در نظر بگیرید که من می توانم شناور بمانم، طرحی که به نظر می رسد از ساخت پهپاد الهام گرفته است.

شایان ذکر است که این طراحی زیبا و کاربردی الهام بخش ساخت یک پهپاد سبک وزن با طراحی مشابه بود که نه تنها پرواز موفقیت آمیزی داشت، بلکه با وجود چرخش مداوم، توانست شلیک کند. البته، طرح مبتنی بر درخت افرا قبلاً توسط مهندسان دانشگاه اوانستون مورد استفاده قرار گرفته است و موفق به ساخت ریزتراشه‌های بالدار پر از حسگرهایی با همان طرح شده است.

یک پهپاد با الهام از دانه های افرا بسازید

اما اکنون محققان دانشگاه هنگ کنگ از همین رویکرد برای طراحی یک پهپاد با باتری استفاده می کنند که از همان مصرف انرژی کم فقط برای افزایش زمان پرواز استفاده می کند. لازم به ذکر است که این پهپاد مانند مدل های فعلی دارای پروازی استثنایی با چهار ملخ است.

پهپادهای ساخته شده توسط محققان هنگ کنگ چه ویژگی هایی دارند؟

بر اساس گزارش ها، این پهپاد به گونه ای طراحی شده است که اجزای الکتریکی و باتری ها مانند طراحی متقارن اکثر هلیکوپترها در وسط دستگاه قرار گرفته اند. طول بال های این پهپاد 60 سانتی متر اما به دلیل استفاده از فریم و متریال سبک، وزن آن با باتری تنها 35 گرم است.

این پرنده کوچک برای پرواز 2 تا پروانه این موتور توسط دو موتور الکتریکی کار می کند و در بالای هر بال قرار دارد. این موتورها می توانند در حین کار به سرعت کار کنند 200 دور در دقیقه رسیدن.

یک پهپاد با الهام از دانه های افرا بسازید

این پهپاد به دلیل طراحی فیزیکی خود ذاتاً در پرواز پایدار است و برای هماهنگی سرعت موتور نیازی به ریزتراشه ندارد که در سایر پهپادها برای رسیدن به پرواز پایدار رایج است.

علاوه بر این، باتری 250 میلی آمپر ساعت این پهپاد کوچک با حداقل استفاده از قطعات الکترونیکی به این پرنده اجازه می دهد تا به طور مداوم بیش از 24 دقیقه پرواز شناور داشته باشید، این مدت به دلیل وزن بسیار کم آن قابل توجه است.

در پایان لازم به ذکر است که محققان این پروژه موفق به ساخت دوربین عکاسی شدند 22 گرم اما با توجه به وزن و اندازه این پهپاد، هنوز مشخص نیست که برای چیست.

دیدگاهتان را بنویسید