به‌روزرسانی iOS 15.5 قبل از عرضه iOS 16 منتشر شد


اپل iOS 15.5 آیفون های واجد شرایط را در دسترس قرار داده است. نسخه جدید iOS از نظر ظاهری تغییرات عمده‌ای را تجربه نمی‌کند و احتمالاً فشار را بر تنظیم‌کنندگانی که نگران تسلط اپل بر خریدهای درون‌برنامه‌ای هستند، کاهش می‌دهد.

به گفته Varge، نسخه جدید اپلیکیشن Wallet در iOS 15.5 شامل دو گزینه اضافی است که به کاربران Apple Cash اجازه می دهد تا به سرعت درخواست یا ارسال پول کنند. اپلیکیشن Apple Podcasts در نسخه جدید iOS شامل تنظیمات جدیدی است و از طریق این تنظیمات کاربر می تواند تعداد پادکست های ذخیره شده در دستگاه را محدود کند.

طبق بیانیه رسمی اپل، iOS 15.5 برخی از باگ های سیستم عامل آیفون را برطرف می کند. به گفته اپل، بسیاری از ویژگی های جدید iOS ممکن است در برخی مناطق و در برخی از آیفون ها در دسترس نباشند.

اپل آپدیت جدیدی را برای macOS با آخرین نسخه iOS منتشر کرده است. سیستم عامل Monterey 12.4 مشکل بی کیفیتی را با مانیتور Studio Display حل می کند. ناگفته نماند که به تازگی نسخه بتا آپدیت عیب یاب Display Studio منتشر شده است. مطالعات نشان می دهد که این ارتقاء کیفیت را بهبود می بخشد. اما عملکرد وب کم اپل همچنان بدون مشکل نیست. به لطف آپدیت جدید، نویز مشاهده شده در تصاویر کاهش یافته و کنتراست بهبود یافته و تصاویر با رنگ های دقیق تری نمایش داده می شوند.

9to5Mac در این گزارش می نویسد که کد منبع نسخه جدید iOS شامل ارجاعاتی به “صفحه های خرید” است. این بدان معنی است که اپل ممکن است پیش شرط های لازم را برای برخی از برنامه های انتخاب شده برای استفاده از یک سیستم پرداخت متفاوت تنظیم کند. اپل ماه گذشته اعلام کرد که به اپلیکیشن های خاصی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای اجازه می دهد.

مقالات مرتبط:

در حال حاضر، اپل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که از سیستم پرداخت خود برای دریافت کمیسیون برای هر خرید استفاده کنند. این پورسانت گاهی شامل 30 درصد مبلغ فروش می شود. رگولاتورها در مناطق مختلف از سیاست اپل انتقاد کرده اند. در برخی از کشورها، مانند کره جنوبی و هلند، به اپل دستور داده شده است که به توسعه دهندگان اجازه دهد از سیستم پرداخت متفاوتی استفاده کنند.

IOS 15.5 کمتر از یک ماه قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان منتشر می شود. احتمالاً در این رویداد مهم، IOS 16 رونمایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید