به پنج دلیل فسفر نخورید


بیایید ببینیم چرا تحقیقات علمی نشان می دهد که خوردن همبرگر به طور منظم برای قلب مضر است:

1. برگرهای فست فود پر کالری هستند

یک چیزبرگر معمولی دوبل و سیب زمینی سرخ کرده بزرگ حاوی بیش از 1100 کالری است. اگر یک نوشیدنی بزرگ و سیب زمینی سرخ شده اضافه به همراه بیکن و پنیر اضافه کنید، می توانید کالری هایی با ارزش یک روز برای ناهار دریافت کنید. وقتی کالری بیشتری از طریق هضم، متابولیسم و ​​ورزش دریافت می کنید، مقدار اضافی آن را به عنوان چربی ذخیره می کنید و به مرور زمان می توانید چاق یا چاق شوید.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که غذا خوردن در بیرون با افزایش وزن و مشکلات سلامتی مرتبط است. یک مطالعه به بررسی چند بار خوردن 3000 جوان در رستوران‌های فست فود یا غذاهای سبک پرداخت و وزن، اندازه دور کمر و سایر معیارهای متابولیک را مقایسه کرد.

محققان گزارش کردند که افرادی که از ابتدای مطالعه بیشترین فست فود را مصرف کردند، به طور متوسط ​​6 پوند بیشتر وزن داشتند و دور کمرشان نسبت به افرادی که کمترین فست فود را مصرف کردند، بیشتر بود.

مطالعه دیگری در استرالیا نشان داد که بین تعداد رستوران های فست فود در محله و حملات قلبی در همان منطقه جغرافیایی ارتباط وجود دارد. بر اساس گزارش انجمن قلب و عروق اروپا، با اضافه شدن یک رستوران فست فود در این محله، سالانه چهار حمله قلبی بیشتر به ازای هر 100000 نفر رخ می دهد.

2. همبرگر پر از نمک است

نمک چاشنی زندگی است. نمک یک ماده مغذی ضروری برای بدن شما است، اما سدیم بیش از حد می تواند منجر به فشار خون بالا شود که یک عامل خطر اصلی برای حمله قلبی و سکته است.

دوبرگر با پنیر و ادویه حاوی 1360 میلی گرم سدیم است. این تقریباً 1500 میلی گرم است که بیشتر بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا باید میزان نمک مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. همیشه برچسب مواد غذایی را بخوانید تا ببینید مصرف سدیم چقدر سریع می تواند افزایش یابد.

مطالعه دیگری نشان داد که میانگین مصرف روزانه سدیم در طول مطالعه 14 ساله به 3100 میلی گرم رسیده است. محققان دریافتند که افراد مبتلا به فشار خون بالا در سال 1999 به طور متوسط ​​2900 میلی گرم سدیم در روز مصرف می کردند، در حالی که این میزان در سال 2012، 3350 میلی گرم در روز بود.

به این 5 دلیل، به همبرگر فست فود نچسبید

3. یک همبرگر فست فود نیز حاوی شکر است

گوشت چرخ کرده تنها بخشی از همبرگر نیست که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود. شربت ذرت با فروکتوز بالا در سس گوجه فرنگی، ترشیجات و نان همبرگر (غیر از ذکر آرد سفید بدون فیبر) می تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

4. عناصر پیش التهابی در همبرگر استفاده می شود

محققان دانشگاه هاروارد می گویند ادویه های شکر، آرد سفید، پنیر و بیکن، موادی که معمولا برای تهیه ساندویچ همبرگر استفاده می شود، غذاهایی هستند که باعث التهاب می شوند. بر اساس یک مطالعه، افرادی که غذاهای پیش التهابی زیادی مصرف می کنند، 38 درصد بیشتر از افرادی که رژیم های ضد التهابی مصرف می کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

5. همبرگر حاوی چربی های مضر است

گوشت همبرگر حاوی چربی های اشباع شده است که با بیماری قلبی مرتبط است. اگرچه برخی از مطالعات نشان می دهد که چربی های اشباع شده کاملاً بد نیستند، اما همچنان توصیه می شود از مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده خودداری کنید. اما چربی دیگری وجود دارد که به طور طبیعی در همبرگر یافت می شود: چربی ترانس. چربی های ترانس سطح کلسترول LDL (بد) را بدون افزایش کلسترول HDL (خوب) افزایش می دهند.

اگر غذایی حاوی کمتر از نیم گرم اسیدهای چرب ترانس باشد، به عنوان غذای بدون چربی ترانس برچسب گذاری می شود. اما حتی اگر غذا مقدار کمی چربی ترانس داشته باشد (مثلاً برخی از همبرگرها حاوی 8 گرم چربی اشباع شده و 1 گرم چربی ترانس هستند)، به سرعت از طریق سایر غذاهایی که می خورید به مقادیر دیگر اضافه می شود. هم چربی های اشباع شده و هم چربی های ترانس اثر ناسالمی بر سطح کلسترول LDL دارند و در نتیجه خطر حمله قلبی را افزایش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید